Rolfing nazywany jest też integracją strukturalną, której autorką jest Ida Rolf – nowojorska biochemiczka. To terapia, której celem jest pozbycie się napięcia mięśniowego, poprawa samopoczucia oraz wykształcenie równowagi i nowych, prawidłowych wzorców ruchowych, w celu uwolnienia się od bólu. Na czym polega ta metoda w praktyce i kto może z niej skorzystać?

rolfing

Czym dokładnie jest Rolfing?

Rolfing opiera się na założeniu, że ból fizyczny i emocjonalny ma swoje źródło w tkance łącznej – głównie powięzi oraz jej relacji z grawitacją. Wskutek wystąpienia czynników zaburzających relację między powięzią a grawitacją, powstaje ból. Metoda cechuje się holistycznym podejściem do zdrowia oraz ciała. To sprawia, że zamiast skupiać się wyłącznie na pojedynczych partiach, w których występuje ból, koncentruje się na całym organizmie. Odpowiednie zabiegi manualne, pozytywnie wpływają na ciało,  a także umysł pacjenta.

Jak przebiega Rolfing?

Rolfing nie jest tylko jednym zabiegiem, lecz serią, trwającą od godziny do półtorej. Zabiegi są poprzedzane dokładnym przygotowaniem. Pacjenci po wizycie u terapeuty odczuwają rozluźnienie fizyczne i psychiczne, ból zanika lub znacznie osłabia się oraz zmienia się podejście do problemów. W celu uzyskania trwałego rezultatu, zaleca się 3 – 4 sesje w ciągu roku. Podczas pierwszej wizyty, z pacjentem przeprowadzany jest wywiad w celu poznania istniejących chorób oraz podejścia do świata (głównie do problemów). Podczas sesji, stosowana jest terapia dotykowa, która pozwala uwolnić napięcie. Wprowadzana jest także czynne ruchy pacjenta, w celu wykształcenia nowych wzorców ruchowych.

Efekty, które pozwala uzyskać Rolfing

Rolfing cieszy się wysoką skutecznością, ponieważ działa na organizm pacjenta kompleksowo. Do głównych rezultatów zalicza się:

• przywrócenie wewnętrznej równowagi
  • uwolnienie adhezji włókien tkanki łącznej
  • przyspieszenie metabolizmu
  • redukcja napięcia
  • wyostrzenie zmysłów
  • zwiększenie możliwości ruchowych
  • głęboka relaksacja
  • redukcja przewlekłego napięcia i bólu fizycznego
  • lepsze postrzeganie siebie i otoczenia

Rolfing przeznaczony jest dla osób, które cierpią na dolegliwości bólowe, żyją w napięciu oraz mają niską samoocenę. Metoda pozwala powrócić do zdrowa po przebytych urazach, zabiegach oraz utrwala prawidłowe wzorce ruchowe, co pozytywnie wpływa na postawę ciała.