Pinoterapia nazywana też pinopresurą, to nieinwazyjna metoda, której twórcą jest dr Składowski. Polega na stymulacji wybranych obszarów skóry, dzięki czemu zostają aktywowane naturalne procesy naprawcze organizmu. Metoda stanowi pewnego rodzaju pomost między medycyną konwencjonalną i niekonwencjonalną. Na czym polega ten rodzaj terapii i jakie efekty pozwala uzyskać?

pinoterapia

Na czym polega pinoterapia?

Pinoterapia polega na uciskaniu odpowiednich części ciała z użyciem miedzianych gwoździ (pinów) lub nożyc (katów). Stymulacja wybranych punktów na ciele, aktywuje powiązane z nimi ośrodki mózgu, odpowiadające za funkcjonowanie układów w ciele, np. mięśniowego, więzadłowego, itd. Efektem odpowiednio przeprowadzonej terapii jest usunięcie napięcia, co prowadzi do rozluźnienia tkanek. To sprawia, że organizm łatwiej zaczyna się regenerować. Metoda dzieli pacjentów jako ludzi ze względu na żywioły: ziemia, powietrze, ogień, woda oraz eter. Dzięki temu terapia może zostać indywidualnie dopasowana, natomiast kluczowe znaczenie ma kilka zmiennych, np. reakcją na ból, budowa anatomiczna lub nadrzędny układ regulacyjny. Wypadkowa tych zmiennych pozwala dopasować odpowiednią technikę i uzyskać najlepszy efekt terapeutyczny dla danego typu pacjenta.

Pinoterapia – zastosowanie

Pinoterapia znajduje zastosowanie w likwidacji wielu uciążliwych dolegliwości, do których należą:

• częsty lub przewlekły ból głowy
  • bóle mięśniowo-powięziowe
  • bóle przeciążeniowe
  • bóle kręgosłupa w odcinku szyjnym, piersiowym lub lędźwiowym
  • bóle w wyniku przeciążenia mięśni
  • ograniczona ruchomość stawów
  • urazy oraz stany pooperacyjne

Pinoterapia – główne zalety

Metoda pozwala pacjentom odprężyć ciało i umysł, co pozytywnie wpływa na zdrowie. Poza tym, usprawnia przewodnictwo nerwowe, wspomaga usuwania toksyn z organizmu oraz odkwasza go. Kluczową rolę pełnią łańcuchy synkinetyczne, stanowiące mapę, która pozwala wykryć dysfunkcję u danego pacjenta. To umożliwia zastosowanie odpowiedniej techniki manipulacji krótkodźwigniowych, mobilizacji stawów, pinowania (czyli dziobania skóry specjalnymi gwoździami) lub techniki mięśniowo-powięziowe.

Główną zaletą pinoterapii jest fakt, że metoda likwiduje napięcia, które gromadzą się w tkankach mięśniowych. Rozluźnienie ciała i umysłu pozytywnie wpływa na zdrowie.