Neuropatia nerwu biodrowo-pachwinowego, często występuje u osób czynnie uprawiających sport. Jednak do podrażnienia nerwu biodrowo – pachwinowego może dojść wskutek działania różnych czynników. Jak rozpoznać to schorzenie i kiedy należy podjąć leczenie?

biodro

Neuropatia nerwu biodrowo – pachwinowego – przyczyny

Neuropatia nerwu biodrowo-pachwinowego, często jest skutkiem niestabilności lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Wskutek tego mięśnie brzucha są nadmiernie angażowane do utrzymania postawy ciała. W efekcie dochodzi do  zaciśnięcia mięśni i pasm powięziowych, nad którymi znajduje się nerw biodrowo – pachwinowy. Schorzenie może mieć również inne przyczyny:

• ograniczenie zakresu ruchowego stawu biodrowego – dochodzi do nadmiernego pochylenia miednicy
  • schorzenia w obrębie miednicy
  • skurczowe zaburzenia postawy ciała
  • zaburzenia równowagi mięśniowej, pomiędzy prostownikami i zginaczami stawu biodrowego

Neuropatia nerwu biodrowo – pachwinowego, często występuje u osób uprawiających sport, które przeciążają mięśnie brzucha.

Objawy neuropatii nerwu biodrowo – pachwinowego

Neuropatia nerwu biodrowo – pachwinowego wywołuje następujące dolegliwości:

• ból w pachwinie, który obejmuje również przednią część uda
  • osłabienie czucia w tkance skórnej w obrębie nerwu biodrowo – pachwinowego

Objawy występują z różną intensywnością, jednak w przypadku wystąpienia bólu w pachwinie, należy udać się do lekarza.

Leczenie neuropatii nerwu biodrowo – pachwinowego

Leczenie neuropatii nerwu biodrowo – pachwinowego musi zostać poprzedzona badaniem. Wykonywane jest RTG, USG lub Tomografia Komputerowa. Jeśli lekarz zdiagnozuje neuropatię, to stosowane są zabiegi fizjoterapeutyczne. Dokładna rehabilitacja zależy od stanu pacjenta oraz jego potrzeb. Pacjent wykonuje ćwiczenia czynne i bierne pod okiem specjalisty. Celem jest m.in. zwiększenie zakresu ruchowego stawu biodrowego oraz wyrównanie napięcia mięśniowego w obrębie miednicy i brzucha. Stosowane są również zabiegi manualne w celu likwidacji przyczyn. Może być stosowana również fizykoterapia.

Neuropatia nerwu biodrowo-pachwinowego to schorzenie, które występuje wskutek zaburzenia napięcia w mięśniach, w obrębie  lędźwiowego odcinka kręgosłupa. W przypadku odczuwania bólu w pachwinie, należy jak najszybciej udać się do lekarza, aby zdiagnozował przyczynę. Jeśli występuje neuropatia, to warto rozpocząć odpowiednią rehabilitację.

Odpowiedz

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>